| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Valle6062 SixPack

|
Posted: Tue Sep 09, 2008 10:21 pm Post subject: Valiant Club??? |
|
|
Jag har suttit och funderat.
Borde inte vi som älskar våra Valianter kunna starta en egen club här på nätet, en liten underavdelning till Chryslerklubben eller så.
Bara så att man kunde hålla kontakt och diskutera våra kära bilar
|
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Wed Sep 10, 2008 8:22 pm Post subject: Re: Valiant Club??? |
|
|
| Valle6062 wrote: | J
Bara så att man kunde hålla kontakt och diskutera våra kära bilar  |
Dere er vel ikkje flau over å diskutere deres biler her på Chryslerforumet? Alle er velkommen her med Chrysler Corp. interesse
Det er plass til alle her
_________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
Valle6062 SixPack

|
Posted: Wed Sep 10, 2008 9:05 pm Post subject: |
|
|
Jo det är väl sant, men det är detta att just Valianter är en sån lite del av Chrysler Corp, så dom försvinner lätt i mängden av andra lite större & mäktigare bilar/ämnen
|
|
| Back to top |
|
 |
challenger 340 SixPack

|
Posted: Wed Sep 10, 2008 9:36 pm Post subject: |
|
|
Eg ønsker ikkje å være negativ til idèen, men er redd for at ett eget skandinavisk forum for Valiant ikkje vil få så mange medlemmene og dermed såpass liten aktivitet at man sjelden sjekker innom.
Det finnes allerede mange forum i Norge og Sverige som er tilsiktet ètt enkelt merke eller body-type, og som lider av svært liten aktivitet.
Her hos Chryslerklubben er alle velkommen og kan ha glede av kunnskap og tilgang på deler for salg som går på tvers av merkene. Og info om treff og lignende.
_________________ A beer is 5 short of a six-pack  |
|
| Back to top |
|
 |
V8POWER 426 HEMI - elephant
|
Posted: Wed Sep 10, 2008 10:38 pm Post subject: |
|
|
Enig med Challenger. Et forum må ha temmelig mangen brukere for å fungere og ikke bare visne bort. Et par hundre medlemmer ser ut til å være minimum for at en klubb skal ha et aktivt forum
_________________ 1969 Dodge Charger 548
1973 Dodge Charger 440 SE til salgs
To much rice makes me sick. |
|
| Back to top |
|
 |
Numberone smallblock-poster

|
Posted: Mon Oct 20, 2008 8:57 pm Post subject: |
|
|
Jag håller med att det finns plats för alla i Chryslerklubben WPC och på både hemsidan och forumet. Jag har varit med i den Amerikanska WPC klubben sen 1978 och har varit Valiantägare lika länge och bättre bilar finns inte
Jag köpte min 64 Signet hardtop av första ägaren 78 och helrenoverade den i tre år till perfekt skick. Sen 1981 har jag bara putsat och åkt utan problem och den har fått mycket uppmärksamhet från alla håll, även från såna stofiler som inte kan tänka sig något under 5,5 meter.
Det har gjorts försök att starta "smala" klubbar som tex en Dart 65-66-klubb och Chrysler Compact Car Club som gick upp i WPC för många år sen. Oftast står och faller de med en ensam eldsjäl.
Den enda klubb som hållit ut över åren är Chryslerklubben WPC som jag startade 1982 och jag är säker på att det beror på att vi varit öppna för alla och sett till att få många engagerade i klubbarbetet. Idag när vi har över 750 medlemmar så är jag stolt över det vi alla medlemmar har åstadkommit tillsammans, utan allt det som alla medlemmar bidrar med hade det inte blivit någonting alls.
|
|
| Back to top |
|
 |
Numberone smallblock-poster

|
Posted: Mon Oct 20, 2008 9:26 pm Post subject: |
|
|
Borde ju visa Valianten också...
|